fbpx

Автор: Олег Щербак
Адвокат, АБ «Тасліцького Германа».

Верховна Рада вирішила проблему “блях”

Вчора 8 листопада 2018 року Верховна Рада України ухвалила закони (проекти 8487 та 8488), які вносять певні зміни до митного та податкового законодавства щодо вирішення проблеми так званих «блях».

Зокрема, законопроект 8487 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів направлений на зміну механізму нарахування акцизного податку при ввезенні транспортного засобу на територію України.

Законодавець встановив, що ставка податку для відповідного транспортного засобу має визначатися за формулою: ставка = Ставка базова*Коефіцієнт двигуна*Коефіцієнт віку транспортного засобу.

Коефіцієнт двигуна має визначатися шляхом ділення об’єму двигуна в кубічних сантиметрах на 1000. Коефіцієнт віку автомобілю – це кількість повних календарних років коли експлуатується автомобіль.

Базова ставка акцизного податку має визначатися від виду палива на якому працює транспортний засіб та об’єму двигуна. Так для бензинових двигунів базова ставка буде дорівнювати: до 3000 куб.см. – 50,0, понад 3000 куб.см. – 100,00.; для дизельних двигунів: до 3500 куб.см. – 75,0, понад 3500 куб.см. – 150,0.

Для транспортних засобів, які використовують електричний двигун встановлюються ставки акцизного податку в наступному розмірі: для так званих «гібридів» – 1 євро за 1 кВт.годин ємності електричного акумулятора; для тих автомобілів, які приводяться в рух тільки електричним двигуном – 100 євро за 1 штуку.

Таким чином, закон скасовує старі ставки акцизного податку на автотранспортні засоби та встановлює єдиний механізм їх вирахування без існування пільгових категорій, за виключенням тих автомобілів, які вже були раніше ввезені на територію України та не пройшли процедуру митного оформлення і не стали на облік в органах МВС.

Для таких автомобілів закон встановлює пільговий період: з першого дня набрання чинності цим законом по тридцятий календарний день (включно) з дня набрання чинності тимчасового порядку митного оформлення автомобілів, але не пізніше 60 календарних днів з дня набрання чинності цього закону – встановлюється коефіцієнт акцизного податку на рівні 0,5; з тридцять першого дня набрання чинності тимчасового порядку митного оформлення автомобілів, але не пізніше 90 календарних днів з дня набрання чинності цього закону – встановлюється коефіцієнт акцизного податку на рівні 0,75.

Цим же ж законом особи, які пройшли процедуру митного оформлення за вищеперерахованих умов, звільняються від відповідальності за дотримання строків та умов митних режимів тимчасового ввезення або транзиту.

В свою чергу законопроект 8488 встановлює більш жорсткі правила стосовно притягнення до відповідальності осіб, які порушують строки та умови митних режимів тимчасового ввезення та транзиту. До новел можна віднести нові норми щодо заборони без декларування та відповідної грошової гарантії ввозити громадянам-нерезидентам України на митну територію України більше одного транспортного засобу; збільшення санкцій за порушення строків транзиту, тимчасового ввезення, за порушення заборон на передавання керування автомобілем особою, яка ввезла автомобіль на митну територію України в митному режимі тимчасового ввезення; встановлення механізму обов’язкового обміну інформацією між митницею, органами МВС та прикордонною службою щодо автомобілів, які в’їхали на митну територію України у митних режимах тимчасового ввезення та транзиту; зупинення строку притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності на строк розгляду справи судом.